Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται μια δυναμική επικοινωνιακή πολιτική, στο πλαίσιο της οποίας θα προβληθούν τα πλεονεκτήματα του και θα αρθούν οι προκαταλήψεις που πλήττουν την εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Αυτό επισημαίνει σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ, καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας στην Ανώτατη Σχολή του Βορμς στη Γερμανία.
Θα πρέπει να προβληθεί το γεγονός ότι εξαιτίας της κρίσης οι τιμές έχουν μειωθεί
Για τους τουρίστες εκείνους που συνδυάζουν τις διακοπές τους με τον πολιτισμό και τις γαστριμαργικές απολαύσεις η εικόνα της Ελλάδας παραμένει σε γενικές γραμμές αμετάβλητη, παρά την οικονομική κρίση», τονίζει ο Γερμανός καθηγητής, διευκρινίζοντας: «Εξαιτίας της κρίσης η εικόνα της Ελλάδας υπέστη μια „μετατόπιση", προσωρινά τουλάχιστον. Πολλοί τουρίστες θέτουν το ερώτημα, θα έχουμε τις ίδιες υπηρεσίες που είχαμε μέχρι σήμερα ή θα προκύψουν προβλήματα από ενδεχόμενες απεργίες και πολιτικές αντιπαραθέσεις στους δρόμους; Βέβαια, αυτός ο προβληματισμός δεν είναι συνεχής. Διαρκεί όσο το θέμα είναι επίκαιρο. Όμως ο τουρίστας διαπιστώνει στο διάστημα αυτό ότι υπάρχουν κίνδυνοι, τους οποίους αργότερα κατά κανόνα ξεχνά και επιστρέφει στην Ελλάδα».Όμως και η Ελλάδα θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί προκειμένου να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των τουριστών, προσθέτει ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ.
Αναγνωρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση με τους εμπλεκομένους φορείς καταβάλλουν προσπάθειες για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, προωθώντας σχετικές πρωτοβουλίες και υπογραμμίζει το γεγονός ότι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός είναι αντιμέτωπη με σκληρό ανταγωνισμό από άλλες μεσογειακές χώρες.
Θεωρεί εσφαλμένη κίνηση τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την προβολή του ελληνικού τουρισμού, που είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας. «Θα χαρακτήριζα εσφαλμένη αυτή την απόφαση. Είναι απόλυτα σαφές. Η Ελλάδα χρειάζεται διαφήμιση, αυτό που λέμε κλαδική διαφήμιση. Θα πρέπει να προβάλει σε όλα τα ΜΜΕ, τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και διαδίκτυο όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που την χαρακτηρίζουν, όπως επίσης τα νέα της επιτεύγματα, όπως είναι το Μουσείο της Ακρόπολης, τα νέα δεδομένα για τις κρουαζιέρες κλπ. Θα πρέπει κυρίως να αγωνιστεί για να αλλάξει η αρνητική εικόνα στην επιχειρηματική κοινότητα και να διασφαλίσει ότι η αρνητική δημοσιονομική κατάσταση δεν θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό. Όλα αυτά απαιτούν μια θετική επικοινωνιακή προβολή στα μίντια, στις εφημερίδες, στο ραδιόφωνο στην τηλεόραση παντού», υπογραμμίζει ο γερμανός ειδικός.
«Οι μεγάλοι διοργανωτές ταξιδιών μπορούν ανά πάσα στιγμή να κατευθύνουν το τουριστικό ρεύμα σε άλλες χώρες, που προσφέρουν παρόμοιο τουριστικό προϊόν όπως είναι η Τουρκία ή η Ισπανία. Οι Έλληνες θα πρέπει λοιπόν να αποδείξουν στην πράξη ότι είναι καλοί οικοδεσπότες και ότι παρά την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα τους, εξακολουθούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους τουρίστες.