Συμφωνητικό εκπαιδευτικής συνεργασίας με το κρατικό πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, για την επιμόρφωση και πιστοποίηση ομογενών εκπαιδευτικών υπέγραψε ο Συντονιστής ΣΑΕ Περιφέρειας ΗΠΑ κ. Θ. Γ. Σπυρόπουλος. Σύμφωνα με το πρόγραμμα ομογενείς φοιτητές αλλά και πτυχιούχοι άλλων σχολών και ειδικοτήτων, με πιστοποιημένο βαθμό Ελληνομάθειας Β2 επιπέδου (πρώην Γ) θα μπορούν να επιμορφωθούν και να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Το συμφωνητικό αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνεργασίας (Μemorandum of Understanding), το οποίο έχει υπογραφεί μεταξύ του πανεπιστημίου και του Γραφείου Συντονιστή Εκπαίδευσης Σικάγου, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την ένταξη προγράμματος διδασκαλίας της Ελληνικής προχωρημένου επιπέδου (advanced courses) το οποίο αρχίζει τον Ιανουάριο του 2011, την ανταλλαγή φοιτητών, την καθιέρωση κοινών εκπαιδευτικών ερευνητικών προγραμμάτων κλπ. Τη σχετική χορηγία προς το Αμερικανικό Πανεπιστήμιο ανέλαβε το Ίδρυμα «Θεόδωρος και Έρικα Σπυρόπουλος» με τη μορφή 20 υποτροφιών ώστε να καταρτισθούν ομογενείς εκπαιδευτικοί για την κάλυψη αναγκών στα ελληνικά σχολεία των ΗΠΑ. Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε σχετική επιστολή της Αναπληρώτριας Υπουργού κ. Φ. Γεννηματά προς το Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης του Σικάγο κ. Ν. Νικολιδάκη, εκφράζει ρητά την πρόθεσή του να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία «κάτοχοι πιστοποιητικών Ελληνομάθειας Επιπέδου Γ2 (πρώην επίπεδο Δ), οι οποίοι είναι ταυτόχρονα πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο εξωτερικού για να διδάξουν την Ελληνική ως δεύτερη-ξένη γλώσσα θα μπορούν να προσλαμβάνονται ως εκπαιδευτικοί για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού».
«Το πρόγραμμα αυτό θεωρείται και η πλέον ενδεδειγμένη λύση και μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο και για άλλες πόλεις της Αμερικής αλλά ίσως και για άλλες χώρες», δηλώνει ο κ. Σπυρόπουλος. «Η παρούσα συγκυρία στην Ελλάδα επιβάλλει τη συστηματική και συγκροτημένη κινητοποίηση και παρέμβαση της ομογένειας στο θέμα της Ελληνόγλωσσης Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναγκάσθηκε εκ των πραγμάτων να προχωρήσει σε εξορθολογισμό των αποσπάσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στο εξωτερικό λόγω της οικονομικής κρίσης. Το γεγονός αυτό δημιουργεί οικονομικές συνέπειες για ορισμένα από τα σχολεία μας. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε αφορά στην έλλειψη προσοντούχων εκπαιδευτικών το οποίο και θα εκλάβει μεγαλύτερες διαστάσεις καθόσον η πλειοψηφία των ομογενών εκπαιδευτικών είναι σε ηλικία συνταξιοδότησης. Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζουμε ότι θα παραμείνει αρωγός σε κάθε προσπάθεια της Ομογένειας». «Για περισσότερα από 100 χρόνια οι Έλληνες μετανάστες είχαν πάντοτε ως πρώτο μέλημά τους τη δημιουργία και συντήρηση σχολείων για τη συνέχιση της ελληνικής γλώσσας και ευρύτερα παιδείας», συμπληρώνει ο κ. Σπυρόπουλος. «Σήμερα, οι ομογενείς είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε την παράδοση αυτή και να προχωρήσουμε σε ενέργειες που θα διασφαλίσουν τη συνέχεια της ελληνόγλωσσης παιδείας στις ΗΠΑ. Είναι υποχρέωσή μας.» Το πρόγραμμα Κατάρτισης Ομογενών Εκπαιδευτικών στο κρατικό Πανεπιστήμιο Northeastern Illinois University στο Σικάγο θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με τον κ. Νικολιδάκη θα ακολουθήσει σύντομα ανακοίνωση για την υποβολή αιτήσεων από ομογενείς πτυχιούχους ενώ συγκροτείται μικτή επιτροπή εκ μέρους του Πανεπιστημίου και του Υπουργείου Παιδείας για την μελέτη τους. «Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που πρέπει να βρει μιμητές και σε άλλες πολιτείες της Αμερικής» δηλώνει ο Συντονιστής Εκπαίδευσης. «Η πρωτοβουλία αυτή καταδεικνύει το διαρκές ενδιαφέρον των δυνάμεων της ομογένειας για την Ελληνόγλωσση Παιδεία, αλλά και την έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας».